Ruimte voor actuele kunst

Archief
LLS 387
2015

Little HISK

29.01.2015 — 01.02.2015

Extra Muros:
Voormalig poortgebouw Militair Hospitaal
Hospitaalplein, 2018 Antwerpen
Tijdens/during Antwerp Art Weekend 2015

 

Met werken van gewezen en huidige HISK kunstenaars:
Kasper Bosmans (BE)
Liv Bugge (NOR)
Francis Denys (BE)
Andrea Galiazzo (IT)
Nadia Naveau (BE)
Nicolas Pelzer (DE)
Ante Timmermans (BE)
Katerina Undo (GR)
Birde Vanheerswynghels (BE)
Herman Van Ingelgem (BE)

Dat in het huidige ’t Groen Kwartier tot het jaar 2006 het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK) gehuisvest was, is nog in het geheugen van vele Antwerpenaren gegrift. De kunstscene betreurde destijds (en nu nog steeds) de verhuis van het instituut naar Gent.
De tentoonstelling “Little HISK” wil zodoende dit verlies voor de stad Antwerpen onder de aandacht brengen en – letterlijk en figuurlijk – de “goede oude tijd” weer oproepen.
De tentoonstelling presenteert werken van 5 gewezen en 5 huidige HISK studenten en werd samengesteld door Ulrike Lindmayr (LLS 387), Paul Poelmans (CAPS), Eva Steynen (Deviation(s)), Bart Vanderbiesen (Base-Alpha Gallery) en Sofie Van de Velde (G262).

 

Andrea Galiazzo
Inky Way
2015
performance
live drawing with markers on the visitors’ hand

During four days the artist realizes a drawing on the visitors’ hand as a personal initiation to his practice. After being initiated, the visitor becomes part of an ephemeral community. He is the support of the drawing, making it circulating for a limited period of time. (A first version of the drawing has been made on the artist’s hand and presented in the occasion of the HISK final show in 2014.)

 

Liv Bugge
Begging the question
2002
performance / video, 5’25”

The video documents Liv Bugge’s contribution to the HISK open studios in 2002. During some hours two dogs were moving on two platforms in the garage of the old hospital hosting HISK, meeting the visitors with various yapps and barks. In the dark space a projection of a short sequence from the film An American Werewolf in London (1981) shed some light to the public when entering the space, withstanding the rather ambiguous atmosphere in the space.